torsdag 23 januari 2020

Drygt en månad sedan testsådd

Nu har det gått en månad sedan jag sådde fröer.
Så här ser de ut nu. De varierar väldigt i storlek. Somliga har stått still hela tiden orörda. Andra har jag gallrat och flyttat till egna celler. Jag vet tyvärr inte vilka som fått stå orörda och vilka jag flyttat. Om det kan ha med storleken att göra kanske.

De flesta har rötter som hänger som gardiner under såbrättet.

Nu har jag flyttat detta experimentbrätte till ett annat utrymme. Ett akvarium som står på golv utan värme.
Jag har riggat upp växtbelysning runt om och tobaksplantorna får samsas med hibiskusar som jag också sått. Det skulle gå att omskola tobaksplantorna nu till egna krukor men jag väntar ett tag till. Det här är en läromgång innan den skarpa sådden. Jag försöker tänka ut när jag ska så på riktigt. Jag får nog läsa på lite igen och se på forumen när folk börjar skriva att de sår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Omskolning Black Mammoth

Det 13 mars lyfte jag försiktigt över de små hjärtbladsplantorna från en bredsådd till egna celler. Då använde jag pincett. Idag skolade ja...