onsdag 19 februari 2020

Skarp sådd

Idag kunde jag inte hålla mig längre. Jag har sett i FB-grupperna att folk har börjat så och det verkar inte bli någon vinter heller att tala om. Det kanske går att plantera ut på friland lite tidigare än jag tänkt.

Jag hällde upp någon centimeter såjord i ett par köksformar och fuktade den lätt med duschflaska.
Sedan sådde jag Alida i den ena och Burley TN86 i den andra.
Duschade igen och täckte med Gladpack.
De får stå på golvet med golvvärme under tills de gror. Sedan flyttar jag dem ifrån värmen men fortsätter med växtbelysning.

Då är det bara att vänta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Omskolning Black Mammoth

Det 13 mars lyfte jag försiktigt över de små hjärtbladsplantorna från en bredsådd till egna celler. Då använde jag pincett. Idag skolade ja...