tisdag 24 december 2019

Grönska

Efter fem dagar har Black Mammoth grott och fått hjärtblad. Jag tog ut det lilla såbrättet ur akvariet och granskade de små plantorna en stund. De är så näpna. Små små blad med antydan till bladnerver kunde jag se med förstoringsglas. De små stjälkarna är ludna av rothår och så otroligt fragila.

Jag gjorde ett litet hål i jorden på ett ställe och flyttade en planta med pincett. Trots min försiktighet vet jag inte om den kommer att klara sig. Man ska inte oroa de små för mycket. Jag ska vänta några dagar och se vad som händer. De står fortfarande med golvvärme och växtbelysning 15 timmar om dygnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Omskolning Black Mammoth

Det 13 mars lyfte jag försiktigt över de små hjärtbladsplantorna från en bredsådd till egna celler. Då använde jag pincett. Idag skolade ja...