söndag 1 mars 2020

Trubbel

TN86 grodde inte alls. Jag blev t o m osäker på om jag verkligen sått fröer i den ena ugnsformen. Jag sådde en omgång Black Mammoth istället så nu är den sådden en vecka yngre än mina Alidafröer.
Det här är en Black Mammoth som jag sådde den 19 december.

Den 19 februari sådde jag Alida skarpt så förhoppningsvis är de så här stora den 19 april.

Idag skolade jag om Alida.
40 plantor i varsin cell. Det kanske var tidigt att omskola dem men jag vill liksom framåt. De hade precis fått första karaktärsbladen.

Black Mammoth har grott och fick flytta ifrån golvvärmen till en lite svalare plats i normal rumstemperatur.
Alidorna som blev över sparar jag ett tag om jag behöver komplettera såbrättet.
Vad svårt det är att så "lagom" mycket fröer. Det ser ännu värre ut med Black Mammoth. Ännu tätare mellan fröerna. Jag ska ha 100 plantor Black Mammoth.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Omskolning Black Mammoth

Det 13 mars lyfte jag försiktigt över de små hjärtbladsplantorna från en bredsådd till egna celler. Då använde jag pincett. Idag skolade ja...