lördag 11 januari 2020

Väntan...

Jag har fått lite fröer från Thomas Sändh nu också så nu har jag så jag klarar mig. Min planering av tobakslyckan fortsätter och utrustning köps in.
Igår fick jag min kvarn inför beredningen när bladen torkat som jag inte ens sått ännu. Att köpa in kringutrustning är en så viktig del av dagdrömmeriet om egen tobaksodling så det kan jag inte vara utan. Det är så jag funkar.

Idag tittade jag till min testsådd och konstaterade att plantorna tar sig även om de är små. Jag väntar otåligt på mitten av februari då jag tänkt så skarpt. Jag kom på idag att jag ska lägga ut tidningar mellan raderna av plantor i tobakslandet och blöta ner dessa. Det borde hålla ogräs borta ett tag och bilda en häftig mikromiljö för maskar och kryp under som kan hjälpa mig att luckra upp grässvålen som jag utgår ifrån i mitt tobaksland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Omskolning Black Mammoth

Det 13 mars lyfte jag försiktigt över de små hjärtbladsplantorna från en bredsådd till egna celler. Då använde jag pincett. Idag skolade ja...